|
Moderator
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Gepost door: Willemvdf op maandag 27 oktober 2003 - 21:11 |
  |
Dat mensen heden ten dage MINDER waarde hechten aan religieuze en metafysische verklaringen klopt gedeeltelijk omdat de verklaringen te kerks gebeurden. De belangstelling voor religieusiteit en metafysiek VERMEERDERT en VERPLAATST ZICH , weg van de (oubollige)te enge verklaringswereld naar het echtere , realistische leven. Persoonlijk ben ik wel voorstander van deze verplaatsing omdat het meer mogelijkheden, meer ruimte biedt tot ontplooiing van ons geestelijke bewustzijn, niet langer afgeremd/gekanaliseerd /betutteld /door de 'heersende overheden'. Dat de overgangsperiode een grijp-graag momentum is voor een ganse reeks 'handigaards'... ja, ... dat is nu eenmaal zo. (Ook in het 'handig zijn' verliezen de kerken hun monopolie...- foei! Willem !) Met ' religieusiteit en metafysica in het relaistische leven' bedoel ik dat eindelijk, EINDELIJK de geesteloijkke verdieping terug zijn plaats krijgt in het alledaagse, normale leven ( en niet meer gereserveerd voor 'aparte zielen' in 'super-hoogstaande elitaire congregaties' of half-goderij). (Hé, halfgoderij, ... daar maak ik nog wel eens een gedicht over, denk ik) |
|