Vreemde dieren

Blauwe feniks » Kroniek van het Alledaagse » Oude archieven » Vreemde dieren « Vorige Volgende »

Gepost door: Pppeter op maandag 13 oktober 2003 - 17:09    Bericht Wijzigen Begin van de paginaEinde van de pagina Link naar dit bericht
De wereld kent vele soorten dieren, de één nog kleurrijker, groter, aparter of vreemder dan de ander. Wat vind jij nou een vreemd dier?

Het zeepaardje vind ik zelf wel een rare:

Een klein, onopvallend beestje dat door het water lijkt te sjokken.

Gepost door: Ollie op maandag 13 oktober 2003 - 17:19    Bericht Wijzigen Begin van de paginaEinde van de pagina Link naar dit bericht
Het vogelbekdier!

Er zijn er nog veel meer, ik neus nog even door in Andy's dierenecyclopedie.

Gepost door: Els op maandag 13 oktober 2003 - 17:23    Bericht Wijzigen Begin van de paginaEinde van de pagina Link naar dit bericht
De mens!

Gepost door: Ollie op maandag 13 oktober 2003 - 17:23    Bericht Wijzigen Begin van de paginaEinde van de pagina Link naar dit bericht
Het zeepaardje vind ik mooi!
Deze soortgenoot ziet er veel aparter uit.

Rafelvis

Gepost door: Pppeter op maandag 13 oktober 2003 - 17:24    Bericht Wijzigen Begin van de paginaEinde van de pagina Link naar dit bericht
Lijkt wel een stuk zeewier met oogjes.

Gepost door: Andy op maandag 13 oktober 2003 - 17:31    Bericht Wijzigen Begin van de paginaEinde van de pagina Link naar dit bericht
diepzee bijlvis

dit is een vis die heel diep in de zee leeft

Gepost door: Pppeter op maandag 13 oktober 2003 - 17:33    Bericht Wijzigen Begin van de paginaEinde van de pagina Link naar dit bericht
Niet moeders mooiste. Hoe heet-ie?

Gepost door: Ollie op maandag 13 oktober 2003 - 17:33    Bericht Wijzigen Begin van de paginaEinde van de pagina Link naar dit bericht
De zee zit vol met vreemde dieren1

Op het land denk ik zo een twee drie aan bijv. het aardvarken of het reuzenschubdier.

Gepost door: Andy op maandag 13 oktober 2003 - 17:34    Bericht Wijzigen Begin van de paginaEinde van de pagina Link naar dit bericht
diepzee bijlvis

Gepost door: Ollie op maandag 13 oktober 2003 - 17:37    Bericht Wijzigen Begin van de paginaEinde van de pagina Link naar dit bericht
En wat te denken van deze salamander?

De Axolotl ziet er eigenlijk geinig uit!

Gepost door: Pppeter op maandag 13 oktober 2003 - 17:38    Bericht Wijzigen Begin van de paginaEinde van de pagina Link naar dit bericht
Ha ja! Die bekijk ik altijd in Artis. Het schijnt dat hun groei niet voorbij een embryonaal stadium komt.

Gepost door: Pppeter op maandag 13 oktober 2003 - 17:42    Bericht Wijzigen Begin van de paginaEinde van de pagina Link naar dit bericht
Deze gaviaalalligator is ook wel vreemd. Die gekke spitse snoet:

Gepost door: Ollie op maandag 13 oktober 2003 - 17:44    Bericht Wijzigen Begin van de paginaEinde van de pagina Link naar dit bericht
Correctie!

Quote:

Veel axolotls blijven hun hele leven larven, maar sommige worden echte, op het land levende, volwassenen zonder kieuwen.

Veel wel dus, maar niet alle! Aldus de Dierenencyclopedie.

Gepost door: Pppeter op maandag 13 oktober 2003 - 17:45    Bericht Wijzigen Begin van de paginaEinde van de pagina Link naar dit bericht
Maar die zonder kieuwen zien er zeker minder raar uit?

Gepost door: Pppeter op maandag 13 oktober 2003 - 17:47    Bericht Wijzigen Begin van de paginaEinde van de pagina Link naar dit bericht
Wat vinden jullie trouwens van deze kikker? :-D

Gepost door: Ollie op maandag 13 oktober 2003 - 17:50    Bericht Wijzigen Begin van de paginaEinde van de pagina Link naar dit bericht
Geen idee, kan er geen plaatje van vinden.

Edit: van die axolotl zonder kieuwen, bedoel ik.

Gepost door: Pppeter op maandag 13 oktober 2003 - 17:52    Bericht Wijzigen Begin van de paginaEinde van de pagina Link naar dit bericht
Ik las net dat de meeste axolotls donker zijn, maar dat de albinovariant het vaakst op de foto wordt gezet omdat dan de kieuwen het beste uitkomen.

Gepost door: Ollie op maandag 13 oktober 2003 - 17:54    Bericht Wijzigen Begin van de paginaEinde van de pagina Link naar dit bericht
Dit lijkt me een volwassen exemplaar?

Gepost door: Deaudeau op maandag 13 oktober 2003 - 18:02    Bericht Wijzigen Begin van de paginaEinde van de pagina Link naar dit bericht
Ik weet niet wat het is, maar vreemd is 'ie zeker...

En de capibara blijft me intrigeren:

Gepost door: Holkerwoyd op maandag 13 oktober 2003 - 18:27    Bericht Wijzigen Begin van de paginaEinde van de pagina Link naar dit bericht
Dat is een rups! Moet nog een vlinder worden...

Gepost door: Pinguin op maandag 13 oktober 2003 - 18:55    Bericht Wijzigen Begin van de paginaEinde van de pagina Link naar dit bericht
Die foto van Ollie van het zeepaardje is prachtig zeg. Ik vind het net een klein draakje.

Dat axolotldingetje is snoezig!!

Gepost door: Andy op maandag 13 oktober 2003 - 19:07    Bericht Wijzigen Begin van de paginaEinde van de pagina Link naar dit bericht
die foto van peter van die givaalaligator heb ik bij mijn spreekbeurt over krokodillen gebruikt

Gepost door: Andy op maandag 13 oktober 2003 - 20:52    Bericht Wijzigen Begin van de paginaEinde van de pagina Link naar dit bericht

erg bijzondere kwal he met zoveel kleuren

Gepost door: Andy op maandag 13 oktober 2003 - 21:09    Bericht Wijzigen Begin van de paginaEinde van de pagina Link naar dit bericht
de naam van deze kwal is beroe

Gepost door: Deaudeau op maandag 13 oktober 2003 - 21:46    Bericht Wijzigen Begin van de paginaEinde van de pagina Link naar dit bericht
Die axolotl vind ik wel een mooi alternatief voor een badeendje.

Gepost door: Bagwan op maandag 13 oktober 2003 - 22:04    Bericht Wijzigen Begin van de paginaEinde van de pagina Link naar dit bericht
Een axolotl (Ambystoma mexicanum inderdaad) blijft een in een larvaal stadium omdat er van een stof (thyroxine) te weinig omgezet wordt, waardoor de metamorfose niet volledig is. Wordt dat toegevoegd, dan zal de salamander wel uit het larvaal stadium komen. Het verschijnsel heet overigens neotenie en is niet uniek voor de Axolotl, al is die wel het meest bekend. Sommige andere grottensalamanders houden ook larvale kenmerken (als uitwendige kieuwen). Jonge axolotls hebben een licht, olijfgroen of bruingeel donker gemarmerde kleur. De ouderdieren zijn doorgaans zwart. De albinovariant komt vooral voor bij kwekers. Het verkoopt beter!

Het is overigens geen gaviaalalligator, maar gewoon gaviaal (Gavialus gangeticus).

Wat betreft rare dieren is Els me voor. Er is maar 1 raar dier en dat is de mens!

Gepost door: Planner op dinsdag 14 oktober 2003 - 11:55    Bericht Wijzigen Begin van de paginaEinde van de pagina Link naar dit bericht
Is deze vreemd genoeg?

hangbuikzwijn

Ik zie ze regelmatig en begrijp niet wat iemand bezielt om zo'n beest te willen hebben.

Gepost door: Redbulletje op dinsdag 14 oktober 2003 - 12:17    Bericht Wijzigen Begin van de paginaEinde van de pagina Link naar dit bericht
Die zijn lief, aanhankelijk en intelligent! :-)
Mijn achterburen hebben ook zo'n beestje. Ik vind ze leuker dan katten.

Gepost door: Pruttelbeertje op maandag 10 mei 2004 - 20:13    Bericht Wijzigen Begin van de paginaEinde van de pagina Link naar dit bericht
Komen er nog bij ik heb ze nodig voor ckv hahahahaha

Gepost door: Holkerwoyd op dinsdag 11 mei 2004 - 08:30    Bericht Wijzigen Begin van de paginaEinde van de pagina Link naar dit bericht
Neem hier een kijkje. Niet allemaal vreemde dieren maar wel veel.
Ooit van de bamboestaartgekko gehoord?
Hier de Argentijnse bladvouwkikker.

Gepost door: Holkerwoyd op dinsdag 11 mei 2004 - 08:39    Bericht Wijzigen Begin van de paginaEinde van de pagina Link naar dit bericht
Alleen reproducties van reptielen maar hele mooie foto's!
Kijk eens naar deze chameleon! :-)

Blauwe feniks » Kroniek van het Alledaagse » Oude archieven » Vreemde dieren « Vorige Volgende »

Voeg Hier Uw Bericht Toe
Bericht:
Vet Cursief Onderstrepen Maak een hyperlink Voeg smiley toe

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen hier berichten posten.
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Actie: